søndag 18. oktober 2009

Tallerkenhylle

Siden sist, så har folk kommet og gått, og noen deilige høst-middager er satt til livs.
Det er deilig å samles rundt bordet inne igjen, tenne lysene i lysekrona, og alle de andre lysene, ta en lang og uformell (selv om de gamle damsaksserviettene er stivet...) middag med gode venner og kjente.
På spisestua har jeg også testet ut den nye tallerkenhylla vi har laget. Litt enklere utførelse enn den forrrige, men nå med 3 hyllerader.
Her kan man stable fullt av ting man er glad i, og gjerne vil ha fremme. Det er samlet opp så mye gammelt og vakkert, alle disse tingene med sjel.
For meg gjør det ingenting om det ikke er av fineste sort, og heller ikke om det er gått et skall eller to...det er noe med sjarmen, og det kan godt være lett blanding.
Hylla er på lager, og kan kjøpes i butikken. Den blir nok fin med bøker i også, og vi kan levere den i sort.
Jeg kommer tilbake med litt mer bryggerhus etterhvert, men har jo vist bare bilder av rot i det siste, så måtte ha noe annet nå. Nå skal jeg vise litt av det som er ferdig etterhvert.
En fin helg er snart på hell, og jeg har fortsatt tilgode å "sitte nedpå", men har planer om å innta "søndagsstolen" nå. Bladet"Lantliv" ligger og venter....
Ønsker alle en fin dag videre, og snart en ny uberørt uke.....

15 kommentarer:

  1. Virkelig ei nydelig tallerkenhylle. Så flotte tallerkener og speil du har i den også. :)

    SvarSlett
  2. virkelig ei skjønn tallerkenhylle. Jeg kan ikke få nok av den. kjøpte meg nettopp ei nydelig ei som er malte blomster på siene, den planlegger jeg å ha på prinsessa mi sitt rom. Utrolig flotte ting du hr i din:) Ønsker deg en nydelig søndagskveld.) God klem fra Monica

    SvarSlett
  3. hei -
    og hjertelig takk for dine rause ord - blir så glad, vet du :0)
    ..herlig tallerkenhylle med masse godis i, tallerkener fulle av sjarm - elsker det akkurat sånn..
    ..fin søndagskveld -
    moaklem

    SvarSlett
  4. Veldig fine hyller med plass til mange ting eller mange bøker. Gleder meg utrolig til å se bryggerhuset ferdig.....

    SvarSlett
  5. En skjønne hylle dere har laget som rommer så mange fine gamle tallerkener... et skår eller to er bare ekstra sjarmerende...

    Nyt kvelden...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Tallerkenhyllen var flott ;o)
    Jeg har en ganske lik som står og venter på å bli hengt opp...

    God søndag videre :o)

    Klem J.

    SvarSlett
  7. Den hylla var nydelig!

    Og du for et spennende prosjekt under her, dette skal det bli gøy å følge med på men huttitu for en jobb da gitt;)

    ha ei fin uke der ute!

    SvarSlett
  8. Kjempefin! Jeg er så utrolig glad i den "gamle" jeg da... Får masse skryt for den!:)

    SvarSlett
  9. en fin tallerkenhylle med flotte saker!!
    Ser noen av de er mine favoritter!!
    Og honning ja...det bruker jeg når jeg har det for hånden:o)

    SvarSlett
  10. Hei på deg!
    Nydelig hylle dere har laget, den kunne veldig lett ha funnet veien hjem til kjøkkenet mitt ;o) Noe av det herlige med høsten er innekveldene, med gode venner på besøk. Å pynte et fint bord hører med, og ditt var nyyydelig!!

    Ha en fin kommende uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Takk skal du ha. Og det samme til deg;-)
    Kristin

    SvarSlett
  12. Kjempefin, var inne å tittet i nettbutikken din, og så det var en piketitter der, men solgt. Er bestandig for sent utte,grrr.
    Har så lyst på en sånn garderobehylle, men kunne tenkt meg en større, har dere det?
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Tallerkenhyllen var kjempefin :) Og det er flott å blande litt forskjellig, synes jeg.

    Ønsker deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  14. så flott den hyllen var !Skal si du har en flott samling med stråmønstret porselen ! Jeg er akkurat som deg ; spiller ikke så stor rolle om gjenstanden ikke er perfekt, bare den har skjel :-)

    Ønsker deg en deilig onsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  15. Tallerkenhyllen, bryggerhuset og alle dine vakre ting gjør meg glad!
    Du har sansen til 1000. Håper du liker mandelsmøret...Klem Hanna

    SvarSlett