fredag 5. juni 2009

Steingal

Forlengst er pinsen over, og det var helt fantastisk. Det bugnet av syriner som ble satt i alle krukker og kar. De solfylte sommerdagene ble kun benyttet til livsnytelse.
Har endelig fått plantet litt i hagen, og fått istand plantebordet osv, men det får vi ta senere.
Jeg digger steiner, og samler og samler. Har gått mye med rompa i været på strender og mange andre steder hvor det er fine steiner. Dette er stein fra det lokale grustaket, som jeg har hentet på tilhenger og benytter rundt omkring. Innimellom finnes noen virkelige skatter....og de blir samlet i ulike krukker og kar. Skal viser dere flere samlinger senere. Gjelder å posjonere så vi ikke blir helt "stein" til helga....
Disse har en myk og fin overflate og er gode og holde i, også blir de så vakre når de blir våte.......
For en skatt! Kanskje en av mine favoritter. Ja, ja, enkle ting kan gi stor glede - jeg gleder meg virkelig med disse, og det var hyggelig å kunne sette de ut i frisk luft igjen (etter en lang og kald vinter på låven)
Dette fatet satte jeg ut i håp om at det skulle endre patina, men ingenting skjer. Så imens kan det jo ta vare på disse klesklypene som også ligger på vent for å bli litt gråere i fargen.
En stein pynter opp også her. Går mye med kuler i lommen om sommeren, fulle av stein.
Og en liten rusten jernring har funnet veien hit, og den minner meg om GundaM hver gang jeg ser den.
Ønsker alle en riktig god helg. Ta godt vare på hverandre!!

16 kommentarer:

  1. ..jeg er også glad i steiner.. Er vokst opp i en steinfamilie ;o), så det har gått litt i arv!
    Syriner er og blir en stor favoritt!! Både lukt og utseende!
    God fredag videre!! Klem J.

    SvarSlett
  2. Hei.Det var jammen en fin steinsamling.Takk for tipset med klypene.Jeg har også disse,men synes at de ser litt for "nye" ut.Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  3. Ja det er fint med litt steinsamlinger, tror jeg må begynne å se meg litt mer om etter steiner jeg også. Kjempekoselige bilder! Ønsker deg en riktig fin helg:)

    SvarSlett
  4. Nydelige stilleben og så artig du tenker på meg der du ferdes;))) HIhi

    Låve...Har du låve!!! Heldiggrisen;) Ønsker deg en flott ehlg og måtte det være varmere hos deg enn de 6 pluss jeg har her oppe i lia...

    Klemmmz

    SvarSlett
  5. Herlige steiner..jeg har også en liten samling...plukker med meg på min vei jeg også...

    Mine klyper står også ute til bearbeiding...hihi...
    Ønsker deg en fin helgO=)

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Så fint det støpte fuglebadet ditt er - har du støpt det selv? Ser ut som et rabarbara blad.

    SvarSlett
  7. Digger også steiner og samler flitting hvis jeg kommer over noen fine. Nydelige bilder med syrinene og det vakre fated. Kun lekkert!
    Herlig lørdag til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  8. Du så mye lekkert, bilder til å komme skikkelig i stemning av :-))

    Flottsøndag videretil deg

    SvarSlett
  9. ),O
    lö,)
    l),
    l



    Tusen hjertelig takk, det var pent sagt av deg.....vi trenger vel alle tilbakemeldinger, og en dårlig ødelegger mange gode.....ikke sant?
    Jeg fikk så mange mailer pga innlegget mitt om sorg, bl.a. de som tror at jeg ikke skriver mine egne tekster..........hmmmmmmmmmm.
    Veldig sårende........men man tar jo sjangsen på det, med å publisere...

    Så fine stener du har funnet, jeg har mange, jeg også.....men kan ikke få for mange!!!

    Nå skal jeg inn i butikken din og kikke!

    Klem, M

    SvarSlett
  10. En fin samling steiner du har!!
    Er glad i stein jeg også har derfor en del av dette i hagen!!
    Til pynt og til kanter rundt bedene!!

    ha en fin uke:o)

    SvarSlett
  11. VIlka underbara bilder, visst var pingsten härlig med sitt sommarväder, det är skillnad mot nu ...hoppas du har en bra måndag, klem VIOLA

    SvarSlett
  12. Takk for koselig hilsen hos meg:)Koselig at du likte bildene:)Ser du fasineres av den nyyydelige kunstneriske naturen? Det gjør jeg og:)

    SvarSlett
  13. Jeg er også steingal ;-). Kontrasten mellom stein og nydelige sarte blomster er så fiint!

    SvarSlett
  14. Det var ein flott steinsamling. Det er flott med stein. Og eg er nok litt steingal eg også. Alltid stein med heim fra ein eller annen tur. Steinene er dekorative element i hagen og på verandaen. Ha ein god dag.

    SvarSlett
  15. Jerg ønsker meg gammelt eiketre også ,men det blir nok vanskelig det også:) Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett
  16. Nydelige syriner...her er de avblomstret alerede.
    Så mange fine steiner du har samlet, jeg er også en som stadig kommer hjem med nye skatter etter en tur på stranden.
    Klem...Ellen

    SvarSlett