tirsdag 23. mars 2010

Ut mot havet - påske....

Ja, ute ved havet har jeg vært, og jammen er dette landet flott. Særlig når været viser seg fra sin beste side...dagen etter var det snøstorm. Sender en hilsen til de "der oppe".
Tilbake her igjen, får jeg vel starte å tenke litt på påsken, for den nærmer seg nå. Jeg gleder meg veldig. Til kanskje å kunne få noen rolige dager, og kanskje noen ute i sola...
Terassen på forsiden ble utvidet i fjor sommer, og denne er i bruk bare til å nyte vårsola.( i tillegg til å være inngangsparti da.) Her drømmer jeg om å sitte...innpakket i et godt pledd.
Kjenne sola prikke litt i huden....noe godt å putte i seg, og noe å drikke som enten bør være varmt eller sterkt...
Ja, slik drømmer jeg om påsken....fuglene kvitrer, den ene høyerer enn den andre. Jeg lurer på om jeg blir solbrent, men har lyst til å ikke bry meg om det....ytterdøra på gløtt, slik at jeg også kan høre litt musikk......godt selskap...kanskje noe å lese på...
Det er solen og varmen jeg hungrer etter nå....la tankene fly..kanskje blunde litt innimellom.

Dette var min drømmepåske i år, og vi legger nok inn en skitur på fjellet også, den siste for sesongen.
Det er noen dager til, men de går fort, for jeg kan love jeg har litt å fylle de med...
Ellers er det deilig med sprutregn om dagen, da smelter snøen, og vi sparer godværet til påsken.
Nyt livet der ute!

9 kommentarer:

  1. Jeg synes du har gode tanker om den kommende påskeferien. Gleder meg jeg også:)Håper på masse fint vær og kos.God påske ønskes deg fra fru Strøm.

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en herlig påskeferie! Skulle ønske min ble sånn, men jeg kan si alt nå at det blir den desverre ikke:(

    De påskeeggene er skikkelig lekre! Og veldig inspirerende.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Heisann!!
    Ja nå håper vi på en drømmepåske.....sol og varme !!
    Nydelige bilder....og så masse fine egg du viser da!!
    Ha en fin dag :o)
    P.S. her ligger det rim på marken igjen idag...

    SvarSlett
  4. Herlige bilder...og påsken ja den gleder jeg meg masse til..

    Håper på solrike dager...

    klem Kerstin

    SvarSlett
  5. Nydelige drømmer om påsken, er ikke det halve gleden å glede seg :) Nydelige påskeegg og bilder! God påske :)

    SvarSlett
  6. Høres fantastisk ut!! Håper dere får en herlig påske med strålende sol!!

    Nydelige bilder. Kjempe-flotte egg!

    Ha en fin dag!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  7. Høres ut som den perfekte påsken.
    Nydelig fat med fine egg.

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  8. heisannn,-.. så nyyydleieg bilder du viser, flott!!
    ja påsken er ut mot havet for oss også,luktEN av sjø, tang og tare hører med...
    takk fro inspirasjon , takk foR hyggelig hilsen fra dEG..
    klem og RIKTIG GOD PÅSKE !

    SvarSlett
  9. Håper Gislefoss tar feil. For han tror nemlig vi får MYE regn her sør den nærmeste uka.

    Jeg ser for meg håndarbeid, rødvin og solstol på terrassen i påsken...

    Men jeg er optimist. Solkremen er allerede pakket!

    Ha ei deilig påske.
    klem Marit

    SvarSlett