fredag 15. mai 2009

Rosa - SuperMario

Først og fremst, tusen takk for alle hyggelige kommentarer jeg har mottat de seneste innlegg. Dette er noe jeg setter utrolig stor pris på.
Når jeg nevner SuperMario, så er det forde jeg fikk assosiasjoner til dette i dag. Været om dagen er bra, så det er plutserlig så mye som kan /bør gjøres ute. Dette Supermariospillet går ut på å kastes seg over ting som dukker opp i raskere og raskere tempo. Det føles litt slik når prosjektene er mange , og en ikke vet hvem ende en skal starte i....
Jeg har tatt en rosa runde i huset denne gangen. Ikke så store innslag, men noen klatter her og der... slik som i dette stettfatet. Jeg har ikke alltid noe fornuftig å ha i alle fat, men litt rosenblader og noen duftroser holder for meg.
Dette maleriet av Pia Villenfrance Dann er jeg veldig glad i, og har den uvante kombinasjonen med rosa og orange.
En liten rose i et sølvfat på gjesterommet...
Eller noen ranukler på sovrommet. Felles for disse rosa blomstene, er at de holder seg godt......
Noen såper og stæsj på badet går i rosa. Må male om såpedispenseren min snart nå.

Dette søte strandteppet har jeg kjøpt, og er klar for sesongen. Den havner vel like gjerne på en benk i haven, tenker jeg.
Denne herlige termosen har jeg kommet over i det siste. Den står på hylle å godgjør seg , mens jeg vurderer om den skal legges ut for salg. Her var det snakk om "kjærlighet ved første blikk", så enkelt er det ikke.
En slik en er alltid hyggelig og ha....
Denne kurven er nesten lik en jeg har vist frem før, men denne er ikke min, men er nå lagt ut i butikken.
Så ønsker jeg alle en riktig fin 17-mai helg, og håper alle får en fin dag!

29 kommentarer:

  1. Så mye lekkert og feminint du viser oss...
    Takk for hyggelig hilsen og ja du har helt rett...jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal presentere denne "stygge" modellen og så er det helt sikkert noen som liker den og synes at den er søt...Kanskje jeg skal vinkle den til "stygg med sjarm"? Uff, ikke lett dette her. Jeg angrer litt på mitt utspill, fordi egentlig synes jeg ingenting er stygt så lenge det er gjennomført. Du har heller ikke tatt steget ut og vist oss din modell? :) eller venter du på meg først? Jeg tenker litt til...
    uansett ha en fin 17.mai helg og så tastes vi...klem Hanna

    SvarSlett
  2. Så mange nydelige rosa detaljer,det hører jo virkelig sommeren til.
    Takk for et kjempe hyggelig "kaffeslabras"Håper jeg ikke skravlet høl i hodet på deg.Er ikke hver dag man treffer en "likesinnet"når det gjelder interiør.Sender deg en mail når jeg er tilbake fra Monaco,så kan vi skravle viderer.Kos dere på bygda 17 mai,det kommer tiil å bli kjempe hyggelig.

    SvarSlett
  3. kk for trivelige kommentarer selv du og for noen vakre stilleben det var her da;) Me like ;)

    Håper d ufår en fin og vakker helg ;)

    SvarSlett
  4. så flotte bilder!!
    Massse fint i rosa hos deg!!
    Dette strandteppet er søtt.....der er jo make puter i dette mønsteret også!!
    Flott kurv....må kikke litt i butikken din:o)

    Ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  5. Å så mye flott du viser i dag. Jeg blir så inspirert til å fiff i heimen jeg også. Ikke at jeg ikke gjør det for det gjør jeg hele tiden men så er det også et resultat av slike inspirerende blogger som denne. Ønsker deg en nydelig lørdag og en flott 17 mai. Masse klemmer fra Elin:O)

    SvarSlett
  6. Så nydelige bilder fra det rosa hjemme ditt i dag...

    Roa er en av mine yndlingsfarger nå på denne tida...

    Ønsker deg en strålende fin 17 mai. og en fin lørdag
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  7. Wow..så nydelige bilder du viser...Må ta en titt til jeg:O)
    Go`17-mai feiring til deg fra M

    SvarSlett
  8. :-) Og du har teppet mitt og strandteppet som jeg har sitteputene i;-) Nydelig roser!!!!! God 17.mai til deg også, klemf ra M

    SvarSlett
  9. Sååååååååå fine bilder!!

    Har kikket litt rundtomkring, gøy blogg dette her!

    Ønkser deg en god 17.,mai!

    Tre roser til deg
    @->- @->- @->-
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. så delikat det er her hos deg...
    nyyyydleuge duse farger!!
    Falt også for dette strandteppet,- vakkert...

    ha en flott dag i morgen, så blogges vi senere...
    hislen magny

    SvarSlett
  11. Så koselig du har det hjemme. Kjempefint med lyserosa roser og detaljer!
    Klem Julie

    SvarSlett
  12. ..flotte bilder!
    Kjekt med litt rosa detaljer i huset... Det liker jeg ,o)
    God 17.mai! J.

    SvarSlett
  13. Nydelig med rosa, i blomster og andre detaljer. Jeg er også svak for roser og ranunkler, og da gjerne i rosa farger. Og alt dette var så vakker til det hvite hos deg.

    Jeg ønsker deg en herlig 17. mai!

    SvarSlett
  14. så mye nydelig du viser i rosa detaljer, herlig:) ville innom å gratulerer deg med nasjonaldagen:) Dagne idag har blitt feiret med tog, pølser,is og skoeleker:) Ønsker deg en videre fin ettermiddag og kveld:) klem monica

    SvarSlett
  15. Hei.Håper du har hatt en fin 17.mai. Bildene du viser i dag er aldeles nydelige.Nå har jeg sett på dem flere ganger....Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  16. Har den fineste gjengen i hele verden jeg:0))) Sååå søte bilder hos deg, maaaange ting i min smak! Sånn kurv tror jeg at jeg har på loftet, men ikke lenge, for den skal ned og males! Takk for inspirasjonen!!!! Ha en flott uke!

    SvarSlett
  17. Så fint innlegg, fargene er så sarte og fine. Herlig. Likte så godt den blålige kurven. :)

    SvarSlett
  18. Sååå mange fine ROSA ting du viser:) Vakkert!

    SvarSlett
  19. Hei! Takk for hyggelig hilsen! Håper du hadde en fin 17.mai også!?

    Så mye fint du viser i dag!! Lekre bilder!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  20. Åh, så utrolig delikate og flotte bilder..!

    Her i Oslo hadde vi en fantastisk flott dag i går. Min søster fikk en fin feiring, og spesielt satte hun stor pris på at mamma og pappa "poppet" opp da vi sprettet chamagnen i vakker vårsol på verandaen... De hadde tatt turen over fjellet, fra veslandet, for å overraske sin eldste datter :o)

    Ønsker deg en supergod uke!!!!

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  21. Herlig med dine pastell-bilder! JEG digger jo det. Herlig herlig! Møbler i lyse pasteller.... digg! Og her viser du en del av det. MMMM! ;O)

    Ha en virkelig fin dag!
    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  22. Så fine bilder, flink du til å lage til og ta bilder med tema...kjempe lekkert!

    SvarSlett
  23. Wow, så lekkert du har det. Virkelig mange nydelige detaljer. Likte maleriet veldig godt:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  24. For et deilig rosa romantisk innlegg! Roser er noe av det vakreste moder natur har å by på, jeg setter så umåtelig pris på dem. Håper mine overlevde den tøffe vinteren. Har en Karen blixen og en Astrid Lindgren som blomstret i fjor helt til frosten kom.

    Takk for herlige ord inne hos meg alltid, du gir mye glede!

    Klem Aina

    SvarSlett
  25. Her var mye lekkert å se!
    Jeg er vill etter gammel, landlig stil. Så her hos deg føler jeg meg hjemme!
    Du verden så mange skatter du viser frem.
    Takk for titten!
    Klem Marit

    SvarSlett
  26. Underbara rosor och vackra bilder.
    Hanna

    SvarSlett
  27. Fine bilder du har tatt :)
    Morro med superMario. hehe.. så sant som det er sagt..
    Nå er det natten. Og noen timer nærmere helg og sko-shopping.
    I dag har jeg handlet litt til hjemmet.
    Men, av og til må man huske på seg selv også. hehe. Da er det hvertfall ikke dumt at det går til en god sak i tillegg.
    Ønsker deg en god natt og en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  28. God morgen. Takk for "minnebokmimringen" fra deg.
    Det var hyggelig.
    Jeg skal ta bilde av den "ikke like" tingene som jeg kjøpte på loppis....lover...snart...
    Ha en deilig dag.
    :) Hanna

    SvarSlett
  29. Takk for koselig hilsen!
    Og takk for koselig titt :)

    Jeg har jo kommet ut av sykehuset og koser meg med å tusle rundt i Bloglandia og nyte alt det vakre... I dag kreket jeg meg ut og kjøpte to pelargoniaer (lys rosa), for det har jeg skjønt at bloggedamer bør ha ;-)

    Nydelig og inspirerende blogg hos deg!
    Klem/Nanni

    SvarSlett