onsdag 17. desember 2008

Mer julestemning

Litt av overskuddet ble borte en periode nå med halsen surret inn med skjerf, inntak av te med masse honning, og litt paracet. Men slik skal det vel være før jul....godt å være såpass i rute som jeg er nå da. Alle julekortene er avgårde, og alle presanger pakket inn og fordelt, klar til utlevering. Bare småtteri igjen. Skjønner at jeg må lage en forsyning til med konfekt, for den ble alt for god...
Men julestemningen fortsetter å bygge seg opp. Juletrekulene er like fine både på treet og til mye annet
Disse søte syngeenglene som ble kjøpt for mange år siden, må bare få plass hvert år. Jeg har så mange av de, og lurer frem noen her og der. De passer kanskje ikke inn i stilen (illefall ikke de røde), men de er alt for søte til at jeg kan være fanatisk...
Det er ofte vanskelig, men jeg prøver og strever med å forevige noe av det fine lyset og den fine stemningen som plutselig kan dukke opp. Her har julestjernen motsatt virkning enn ellers, det er den som lager skygger.
Jeg syntes alltid det er hyggelig å ha liggende noen fine "titte - i" bøker fremme. Til jul er det selvsagt noen julebøker som blir lagt frem. Det er også hyggelig når de besøkende titter litt i bøkene.
Også disse to da, da nærmer vi oss jul.....

1 kommentar:

  1. Vil ønske deg en vakker jul.. og håper du vil få mange vakre dager, og kos med familie og venner!

    klemmer White vintage

    SvarSlett