onsdag 2. januar 2013

Borddekking

Godt nytt år til alle!
Ja, da var denne jula gjennomført, og det har vært en hyggelig jul. Mange bord har vært dekket her i senere tid. De fleste før jul. Her er fra langbordet da vi er mange, og det er lutefisk på menyen. Bildekvaliteten er ikke så bra, men jeg har som regel ikke så god tid på dette tidspunktet - da er det mye annet å drive med...
På disse selskapene er serveittene stive. og det må gjøres litt ekstra.

Noen ganger er det litt mer jul i pådekkingen, og de gamle servisene tas i bruk. Alle stoler er pyntet med et lite hjerte i "granbar".
Så var det nyttår. Ikke så mange til bords, men desto flere retter å servere...

Bordet holdes i hvitt, og "klokkene" på de siste amaryllis'ene er brukt som pynt. Ja, dette ble et lite innblikk i julens bordekking.
Håper alle har hatt en fin jule- og nyttårsfeiring.
Nå er vi klar med blanke ark igjen...

9 kommentarer:

  1. Lekkert pynta bord! Falt for de lyslyktene du har der, passet godt til det grønne og de hvite tallerkenene. Veldig stilig med de stivede serviettene. Takk for gode ord!

    SvarSlett
  2. Hei på deg skjønne du:)
    GODT NYTTÅR! Bordene ser helt fanatiske ut og jeg blir liksom sulten og kunne hatt satt meg til bords igjen jeg. Maten er noe av det beste med julen og jeg kan liskom ikke få spist meg ferdig med jul. he-he. De runde lys lyktene dine, på de øverste bildene.... De er skikkelig flotte! Kjenner jeg ble litt misunnelig nå...på en god måte:) Her blir det lett variant av middag (etter all julematen) Kylling på en seng av grønnsaker...å det var alt. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  3. Helt underbart vackert dukat!!

    Önskar dig god fortsättning
    Kram Tina

    SvarSlett
  4. så fin dekking:) godt nytt år..

    SvarSlett
  5. Du er en mester til dette altså, så vakkert;)

    Godt nytt år ;)

    SvarSlett
  6. Nydelige bord! Lyslyktene på det øverste bordet er helt nydelige. Kan jeg spørre hvor de er å få kjøpt? Ha en fin dag.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk for hyggelige tilbakemedlinger. Når det gjelder lyktene på øverste bilde, så har vi de i butikken vår www.landcharm.no. Her ligger de under belysning/levende lys. Ha en fin dag.

      Slett
  7. Lekkert lekkert! Er så glad i det rene hvite. Ønsker deg riktig godt nytt år, nå er vi allerede godt i gang! :)

    Fortsatt god helg, ønsker deg fine dager! Klem Gry

    SvarSlett
  8. For en vakker blogg og hjem.<3
    Ha en fin kveld.
    Klem Mette.

    SvarSlett