tirsdag 15. november 2011

Lyseblått i peisestua

Tusen takk for alle hyggelig kommentarer dere skriver - jeg setter stor pris på det.
Jeg lovet litt nye farger og litt nytt fra peisestua. Ett eller annet kom over meg tidlig i høst, og da var det at jeg fikk lyst på litt lyseblått i peisestua. Slik måtte det jo bli da. Det startet med den lyseblå metallstolen som jeg har vist før.

Så laget jeg meg en ny lampe. Dette er bjørkene som står på gården. Selv om jeg strevde litt et par forsøk, så ble det da ganske greit til slutt. Fargen på skjermen er også selvkomponert, slik at den skulle passe til stolen og en lampe jeg skulle ha inn.

Noen lysestaker har også endret farge. De står samlet på et rustent brett. Man kan si hva man vil om lysbrett, men du verden så praktisk når man skal vaske litt.

Viser de siste detaljene senere.

Ønsker alle en fin uke videre!

8 kommentarer:

  1. Nydelig, du har det så koselig. Lekker farge og lampe, så flink du er og for en tålmodighet. Det ble så friskt og herlig. Fortsatt fin uke til deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  2. så fint du har det!!! deilige bilder!! tusen takk for hilsen ikveld!
    goklem og fin førjulstid,

    magny

    SvarSlett
  3. Lampeskjermen er så kul.
    Og peisestuen er et veldig veldig hyggelig sted og nyte god vin og mat.
    Takk for sist:)
    Skal vi lunsje en dag på Mines?
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fiiint...og lampen var jo spesiell !!
    Er jo så glad i blått jeg ...i de fleste nyanser :o)

    SvarSlett
  5. Så kreativ du er som har lagd det lekre motivet på lampeskjermen. Likte fargene dine veldig godt også jeg....vi vil se mer, helt klart;o)
    Ha en fin dag! Klem fra meg

    SvarSlett
  6. wow, Har du laget denne flotte lampeskjermen selv??!! Så dyktig du er Eva !! Virkelig profesjonelt laget. Nydelig bilder har du tatt også.

    Tusen takk for den fine responsen på stjernene, det er så gøy at andre liker det jeg syr. Gir meg ekstra motivasjon til å holde på vet du :)

    Det går vel i full fart hos deg om dagen, det blir vel endel julegaver som må pakkes og sendes. Håper du ikke sliter deg helt ut. Du lurte på hvor jeg skulle stå på marked, i Gamlebyen i Fredrikstad. Der er det så koselig og de har marked alle helger før Jul.

    Aina

    SvarSlett
  7. Ah.... du har det så flott du :) Liker de lyseblåe detaljene :) Herlig!!!
    Ha en fin dag!
    Klemmer til deg!

    SvarSlett