torsdag 8. september 2011

Norges vakreste hjem?

BoligPluss har gående en kåring av norges vakreste hjem, og der har jeg en klar favoritt. Jeg er nok litt innhabil for å uttale meg, men for meg er det ingen tvil, dette er for meg norges vakreste hjem!


Vi stiger inn i gangen...det er min lillesøster med familie som bor her, og det er et meget vakkert hus. Det er Bestefarhuset dette. Når de tok over har de med varsom hånd bygget på og restaurert huset, slik at det er tilpasset dagens behov. Alle gamle detaljer er kopiert og ivaretatt, og resultatet er et hus med masse sjarm og sjel.


Med omhu har de ivaretatt alle detaljer, og brukt bare gamle dører. Her er døra fra vaskerommet og kjøkkengangen og inn til det herlige kjøkkenet. Kjøkkeninnredningen er gammel, og noe er også selvbygget.


I dette huset syntes jeg det er en god atmosfære, og det er hyggelig at bestefarhuset er et sted man også i fremtiden kan komme til. De fine tømmerveggene er beholdt og gir en lun stemning.

Jeg hadde bare lyst til å viser dere noen glimt fra huset. Liker du Bestefarhuset i Blaker du også, og vil gi din stemme, så kan du stikke inn her.

23 kommentarer:

  1. Absolutt min favoritt også! Helt nydelig, hele huset oser av varme og sjarm! :-) krysser fingrene for bestefarhuset! Klemmer

    SvarSlett
  2. stemte med en gang, nydelig hus!! dere har et vakkert hjem begge to :)
    takk for kommentar, er helt enig!!
    irja.

    SvarSlett
  3. Lenge siden jeg stemte på bestefarshuset! Det er det fineste hjemmet som er med i år.

    Hun har vel like god smak som sin søster:-)

    SvarSlett
  4. Så vakkert, nydelig vakre vinduer. Skjønner godt at du trives her, men du har det så koselig selv også. Jeg får få inn å kikke på kandidatene i år, har ikke sett hvem som er med, men kan godt tenke meg at dette blir en favoritt. Klem.

    SvarSlett
  5. Stemt! Utrolig flott hus :) tittet ikke på konkurrentene en gang...

    SvarSlett
  6. Vilket otroligt vackert hus!!
    Och inredningen är ju oxå sååå vacker!!
    Klart min favvo!!

    Ha en fin helg!!
    Kramis Tina

    SvarSlett
  7. Ja dette er virkelig vakkert!!!! Vil nå inderlig håpe at Boligpluss har dette med blandt de fem finalistene!!! Så langt har de valgt det ytterst eksentriske. Jeg skal stemme på din søster!:-)
    Klem fra Hjørdis
    Ps. Kjenner blogglysten kommer tilbake...

    SvarSlett
  8. Ohhh så vackert hus!! Kram Paula

    SvarSlett
  9. Et herlig hus! Og så flott at de har tatt vare på alt som det var. Skjønner godt at du er stolt ;) Masse lykke til i konkurransen og en god lørdag til deg! klem Gry

    SvarSlett
  10. Et nydelig hus.Håper virkelig dette blir blant finalistene.

    SvarSlett
  11. Takk for titten! Har ikke fulgt med på dette, men dette var et sjarmerende hus! Jeg vet litt om det å ta vare på det gamle, elsker det! Utfordrende, krevende og morsomt! Jeg går rett og stemmer!
    Klem Torunn

    SvarSlett
  12. Dette var et nydelig hjem!!!
    Skal stikke inn å kikke jeg....
    takk for titten :o)

    SvarSlett
  13. Definitivt et 100 % vakkert hus ja. Nyyyyyyydelig farge på ytterdøra!! Og den rå murstensveggen da...sukk så herlig.

    SvarSlett
  14. For eit herlig hus! Det skal få mi stemme også. Ha ein flott søndag

    SvarSlett
  15. Veldig så vakkert og spesielt inngangspartiet:) En fin kandidat:)

    SvarSlett
  16. Utrolig lekkert hus, lykke, lykke til i kåringen....

    SvarSlett
  17. Helt klart min også ,))
    Jeg krysser det jeg har for Bestefarhuset ♥ Blaker er ikke langt fra her jeg bor, så gøy at de gamle husene blir i varetatt ;)) Drømmen er å komme over noe slikt, bare man får tid til å restaurere hi hi ;))
    Ønsker deg en strålende uke videre og en skjønn høst! Nå må vi vel snart få sol i noen uker, er lei regnet jeg! ;)
    Klemmer fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  18. Så lekkert og gjennomført hus...like flink med detaljene som sin søster ser jeg;o)
    Takk for hyggelige kommentarer du legger igjen hos meg også...jeg tar gjerne en kaffekopp før jeg flytter vettu. Ha en fin kveld! Klem fra meg

    SvarSlett
  19. Her var det masse varme og sjel!...et nydelig hjem!

    God helg til deg og dine.
    KLEM fra Hanna

    SvarSlett
  20. NYDELIG! Lykke til lillesøster!! :)

    Klem,Hanne

    SvarSlett
  21. Fantastisk vakkert, soleklart en av mine favoritter! :)

    SvarSlett
  22. Hei! Jeg kjøpte magasinet denne helgen og må si at etter min smak var det nettopp nr 2 som skulle vært nr.1 Ville bare si det, siden du hadde om det i denne posten. Fin blogg du har! Ha en god uke!

    SvarSlett