torsdag 25. august 2011

Stoler i hagen...

Denne stolen fant jeg det ikke forsvarlig å sitte på lenger, så da får vi bruke den til noe annet. Den står nå ved plantebordet, og tar vare på det gamle vaskefatet som jeg tidligere hadde blomster i. Tilfeldig havnet denne gamle lampeskjermen oppi der, og noen steiner. Siden vannet står i vaskefatet, så blir det mye rust. Syntes det er et dekorativt innslag jeg, med rusten bolle og steiner. Spaden holder jo også stand når det gjelder rust...

Denne stolen er vel også i katigori uforsvarlig, så den får ta vare på en gammel kasse med en blomst. Stolen er lik de to kafestolene som står på andre siden av trappa ved bryggerhuset.

Det har med årene blitt et herlig patina på kassa, og den gjør nytte ute både sommer og vinter. Får vel skåne den for en vinter til, for i fjor hadde jeg kongler og mose i den på trappa. Etter føsrste snøfall så var det ingen som så noe mer til den før nærmere påske....

Her på stabburstrappa er et favorittsted og sitte. Det er ofte lunt her, og med litt kveldssol i tillegg, så er det et deilig sted å tilbringe litt sommertid. Kommer med flere stoler og sitteplasser i hagen neste innlegg.
Skuronna er over, og kornet tatt hånd om av mølla. Ingen enkel sak i dette sensommerværet.

Ønsker alle en fin uke videre, snart er det helg også. Skal på interiørmessen i morgen for å suge inn litt inspirasjon. Hei så lenge!

5 kommentarer:

  1. Koselig pynt i hagen din!
    En stol må ikke alltid sittes på .o)
    Ha en fin tur til Lillestrøm...og kos deg i helgen :o)

    SvarSlett
  2. Så koselig det er med sånne gamle stoler! :) Jeg har en stående ved inngangsdøra.

    Klem

    SvarSlett
  3. Den første stolen falt jeg helt for. Så herlig rustikk og sjarmerende.

    Herlige bilder under av tåken. Så spennende alt blir i tåke!

    SvarSlett
  4. Hei
    Utrolig fin pynt i hagen. Jeg er stoloman og kan til min manns fortvilelse ikke få nok stoler! Nå har jeg en stående i en garasje og den vet mannen ikke om enda...må gå varsomt frem. he he Men jeg har ingen slike til å ha ute...må nok skaffe meg et par til samlingen min ;)

    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  5. Så skjønt i hagen hos deg, sjarmerende med stolen, skikkelig godt gjenbruk. Tenker du har hatt det kjekt på interiørmessen i dag, fortsatt fin helg til deg. KLem.

    SvarSlett