søndag 16. oktober 2011

Takk for nå......

Ja, slik så det ut når jeg i går endelig fikk samlet alle sommerens ute effekter og satt i trygg forvaring inne. Det var på høy tid, men siden plenen har vært så grønn og fin, og noen blomster har holdt ut til det siste, har jeg drøyd i det lengste. Nå er alle krukker og potter tømt, og vi får takke for denne gang.

Jeg var ikke klar over at det var så mye som stod ute, men når det ble samlet, så var det jo litt. Det er godt å tenke på at det slett ikke er lenge til vi tar frem alt igjen, skrubber og pusser og setter det ut igjen....

I mellomtiden skal vi bare igjennom noen herlige høstmåneder og en fin juletid.

Da kan vi innimellom drømme om de fine sommerdagene hvor vi kunne sitte i gyngestolene på terassen, og nyte.....
Når jeg ser etter er det mye rart jeg har stående ute, men alt har jo sin sjarm.

Det er noen fine høstdager vi har hatt i helgen. Akkurat slik høsten skal være, med litt frost om natta, flotte soloppganger og sol og skarp høstluft på dagtid.

I dag har vi sannsynlig luftet vår venn for siste gang dette året. En venn som gir oss mange fine opplevelser i løpet av sommeren og høsten, så takk for alle fine turer.

Mens ettermiddags solen står lavt og skinner bortover jordene her, hører jeg det knitrer i peisen på kjøkkenet. Tror jeg stikker ut og koser meg der ute litt nå.
Håper alle har en fin dag!

9 kommentarer:

  1. ..ja, nå er det nok tid for å pakke sammen :o) det er deilig med årstider.. kose deg med fyr på peisen!

    Klem J.

    SvarSlett
  2. Ja nå er det tid for "innpakking", her har jeg ikke begynt. Med to fine dager må det nytes. Fin uke til deg, klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Ja slik er det...vemodig at det går mot vinter synest nå jeg.
    men men...snart kommer en ny vår :o)
    Vi får gjøre det beste ut av det!

    Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
  4. Litt vemodig men alltid koselig å pynte med lykter og annet "vinterstash" også:)

    For min del er det alltid en høydare å få juletreet ute:)....KOOOOS!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  5. Så masse fint du har ute.
    Har pakket unna alt jeg også. Har noen krukker med lyng og lykter og litt stasj i inngangspartiet.
    Må ha litt ute hele året jeg.

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  6. Vi begynte på den jobben i dag vi også -alltid like kaldt, guffent og kjedelig synes jeg... Og litt vemodig. Mye morsommere å ta det fram igjen!

    SvarSlett
  7. Kult,er du eksos rype også.oppdager stadig nye sider ved deg.ha en fin uke

    SvarSlett
  8. Stritter litt i mot å pakke sammen på terrassen, så det blir nok noe som blir stående. Ellers er det jo bare kos å trekke innendørs etterhvert. :)

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  9. Hei Eva. Så hyggelig å se veska mi i reportasjen i Maison. Jeg måtte ta et bilde og fortelle om det på bloggen min ;-). Flott reportasje fra et nydelig hjem forresten!

    SvarSlett