mandag 28. juni 2010

Midtsommer

Å, for noen herlige midtsommerdager vi nå har hatt. Nå har vi tilbragt mest mulig tid ute, både sent og tidlig. Gjester har kommet og gjester har gått...
St. Hans ble feiret med rømmegrøt og spekemat, med pådekking nede ved bekken. Her kunne vi nyte kvelden med god mat og hyggelig selskap. To elger stod to hundre meter fra oss og inntok sitt måltid....
Mye deilig sommermat har vi kost oss med, og forsøkt å få mest mulig ut av de fine dagene.
Jordbær hører midtsommeren til, og inntas i store mengder.... og dyppe dem i melis....
Vi har spillt krocket, og tatt en pause i skyggen under trærene mellom slagene. Spist og lesket oss...
Det er alltid hyggelig med sommergjester, og når man kan sitte på langbord ute i det fri er det ekstra stas. Det er ikke mange av disse dagene. Å dekke et bord ute, med det naturen selv har å by på er lykke.
Og midt oppe i denne mitdsommerherligheten, så blomstrer peonene. De skyter frem i store klaser, og er fantastisk vakre. Bare så synd de kommer alle på en gang. Skulle gjerne spart på noen, slik at jeg hadde de i lang tid fremover.....

Det er bare å ta vare på slike dager, og nå er jeg snart på vei ut på terassen igjen. Vi kan ikke la en slik kveld gå ifra oss, så da får vi legge ting litt til side...
Så jeg stikker nok innom igjen, men nå får jeg gå ut og ta middagen i sola.
Håper dere har like fine sommerdager der ut alle sammen - og sørg for å nyte de!

8 kommentarer:

  1. Herlig! Herlig! Det er bare å kose seg og nyte masse:-)
    God sommer!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  2. Høres ut som den perfekte sommer. Her har også været vist seg fra god siden og vi har det godt. Må bare huske det når regnet setter inn og høststormene kommer. Men nå skal man bare nyte og leve. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  3. Nydelige inspirerende sommerbilder!! Og for noen lekre hagemøbler du har! Fikk helt sommerfølelsen jeg nå, tusen takk!:-)Kos deg med de fine dagene!


    Lakka

    SvarSlett
  4. Å for noen nydelige sommerbilder!
    ...nyt sommeren videre!

    moaklem

    SvarSlett
  5. Vilka underbara bilder att bli inspirerad av. Kram/Ingela.

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder av ren sommerstemning!!
    Ønsker deg en fin julimåned :o)

    SvarSlett
  7. Det er noen heeerlige dager vi har nå, Eva. Ikke sant? Jeg kosermeg storveis, og det ser jeg at du også gjør. Bildene dine er bare sååå vakre.

    Jeg har en liten invitasjon i bloggen min åpen for hagebesøk hos meg (neste søndag kl. 14). Du er hjertelig velkommen, hvis du skulle ha lyst og mulighet. Ellers kommer jeg tilbake til deg med en mer "ordentlig" lunchinvitasjon. Tenk så for tiden har gått fra januar og til nå... Nyt sommerdagene!

    SvarSlett
  8. lenge siden....ser du har hatt en fin sommer!
    KLEM

    SvarSlett